Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Inge Gullinger. - 21 maj 2011 17:11

Hej ! Idag har jag haft Wy över Helgen och hon var väldigt trött efter dagens och gårdagens äventyr.



Jag och Monci (Wys faster) hämtade Wy på dagiset i går då hon var på baksidan och lekte med sina kompisar hon sken verkligen upp som en sol   när hon fick se oss och efter att ha lämnat hennes väska hemma drog vi ut på en spännande skogs "safari" och letade efter Troll som möjligen kunde finnas bakom träd och berg ...."MEN dom Finns bara i SAGORNAS VÄRD".


uppenbart hade syran och jag lite delade meningar om detta    hehe....  Hon tyckte att jag verkligen  förstörde själva magin bakom det hela     






Idag vaknade jag där runt kl 4 eller 5 på Morgonen och Wy sov fortfarande men vaknade gott och väll efter att jag hunnit förbereda med Frukost och så vidare. Jag begriper inte ett dugg hur jag lyckades vara så morgon pigg idag ??




I övrigt så har vi varit ute och lekt vi var bland annat på dagiset (vid Ica lunden) som har Wys favorit lekplats och det Dagiset har ju även en lekgård både på baksidan och framsidan där Wy bjöd Pappa på lyxig Middag som bestod av  "Blött Sand" "Löv" "Kvistar" "Torr sand" Och kryddig "Sten"

 






Och  när vi hade handlat lite dricka  på Ica och skulle gå hem så ville Wy att vi skulle ta en genväg genom skogen för Wy ville se om vi kunde se några spännande Troll som gömde sig bakom några träd  och det kunde ju vara spännande !

och efter en bit in i Skogen så trodde Wy att jag hade gått vilse  men "NEEEEJ" det hade ju inte Pappa gjort ...hehe        





väll hemma skulle vi ta oss en tupplur efter en dag av äventyr men vi båda somnade som hösäckar. ZZZZZZzzzzzz  och väll när jag försökte skaka liv i det lilla livet så ringde Jonas och Matilda på dörren för att hämta Wy så vi hade  verkligen sovit litet för länge.  Men hon kom i alla fall iväg. 




 Man saknar henne "alltid" som allra mest när hon precis har åkt  då är det plötsligt så konstigt tyst i hela huset inga skratt eller sånger eller tjuriga eller glada miner.




KRAM// Inge.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards