Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Måndag.

Av Inge Gullinger. - 30 januari 2012 17:06

HEJ!!


Hemma igen efter en hell dag med verkstadsarbete på schemat, inte direkt min favorit sysselsättning men man kan ju inte bara göra det som är roligt man måste ju ibland ta dom tråkiga bitarna också annars skulle ju inte samhället fungera tyvärr:(



Tänk annars vilken lyx det hade varit om man bara gjorde saker som enbart var roliga och utan att behöva känna dålig samvete och skita i allt som ansågs tråkigt och göra det man gillar allra bäst ;))



Fick reda på idag att vi alla inom LP hädanefter varje fredag skall ut och dela ut lappar till vanligt folk där vi inbjuder var och en till att komma och lyssna på individer som lämnat det gamla livet bakom sig för ett nytt och bättre liv. Föreståndaren hade redan fått ett förslag från någon Kristen ur församlingen på vad det skulle stå:


"KOM OCH LYSSNA PÅ OSS SOM LÄMNAT ETT GAMMALT LIV BAKOM OSS FULLT MED DROGER, MISSBRUK, KRIMINALITET OCH ISTÄLLET VALT ETT NYKTERT LIV MED JESUS HALLELUJA"



Något pinnigt eller hur ???


Tack och lov så tänkte föreståndaren att detta inte alls var särskilt hållbart då meningen med det hela är att vi skall locka "vanligt" folk och inte skrämma iväg dom ;)


Några få av oss har ju varken drog eller missbruksproblem utan är där av andra orsaker så vist kan det upplevas ibland som något "utpekande"  men det har jag ju inte haft några som helst problem med förut utan jag har gillat att ställa upp i LP kören fast jag har ju inte gått fram och "vittnat" då jag inte tagit an Jesus som min frälsare.





Detta har ju varit då bland  kristna människor och inom den "ramen" men att nu bjuda in "VANLIGT" folk då kan man inte låta bli att känna  en vis oro i själen då jag själv inte är Kristen.


Jag vet inte när detta evenemang blir av eller vart det skall hållas ??

jag hoppas bara att det sker efter den 29 Februari då jag redan har sluttat på LP:)



//Inge.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inge Gullinger. - Torsdag 22 feb 23:50

Sömnen uteblir med sin frånvaro, grubblerier på varför? hur? när? varför igen ...och så vidare.   Ta en tung klubba och klubba min skalle , skapa en kort minnesförlust för nattens fridsfula timmar ,.. drömma klart om lyckliga stunder, slänga sten...

Av Inge Gullinger. - Fredag 2 feb 18:24

En naturskön dröm, sann och för evigt inristad i mitt minne, ditt naturliga leende lyser lika klart som dina vackra blå ögon, ditt väsen är lika solklar som tussen solstrålar, du är älskad och alltid närvarande runt omkring mig, en skön natur en vack...

Av Inge Gullinger. - Tisdag 2 jan 21:08

Genom många dagar och många nätter finns du i mina tankar, ibland kan jag sova men oftast ej, ibland kan jag tänka på annat men sällan ej, bakom min nätthina ser jag dig, i mitt minne hör jag dig, varje ord är sann, varje ton är grann.      ...

Av Inge Gullinger. - 11 december 2023 19:45

I dom klaraste drömmar, ditt jag sällan når finner jag det omöjliga möjliga, att styra över mina klaraste drömmar, där är jag både huvudrollsinnehavaren och självaste regissören, välkommen till min drömiska värld.  ...

Av Inge Gullinger. - 10 december 2023 20:39

Du är otroligt fin, en vacker blomma som man kan älska i en evighet!     ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards