Direktlänk till inlägg 1 maj 2012

Årstidernas personligheter.

Av Inge Gullinger. - 1 maj 2012 17:22

Åter Igen tittar Herr Maj in för ytterdörren och säger - Välkommen ut till mig och njut av vår solen och begrunda min uppvaknande prakt, sedan kommer de bedårande fröknarna Juni och Juli som säger - njut av stranden och ta ett uppfriskande dopp och njut av vårt trevliga sällskap med vänner.



Herr Augusti säger inte mycket mera än att bjuda på ett par heta soldagar. 



Herr September blir lite känslomässigt ostadig men säger med de rätta orden - Begrunda det sista vackra i parken och skit i om du ser ett och annat bajsbrunt löv och skit speciellt i om du ser dom falla.


Skrivet av Inge Gullinger.

 

 
 
modernatur

modernatur

1 maj 2012 19:40

Oj vad du är poetisk! Visste inte att du hade en sådan ådra:)
Teckna var du jätteduktig på förr det vet jag, du var till o med med på utställning på biblioteket i Karlskrona.
Kram
Din stolta moder:))))))

http://modernatur.bloggagratis.se

Inge Gullinger.

1 maj 2012 19:47

Ja inte för att jag vill skryta men nog fick jag grant till det tillslut ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inge Gullinger. - Torsdag 22 feb 23:50

Sömnen uteblir med sin frånvaro, grubblerier på varför? hur? när? varför igen ...och så vidare.   Ta en tung klubba och klubba min skalle , skapa en kort minnesförlust för nattens fridsfula timmar ,.. drömma klart om lyckliga stunder, slänga sten...

Av Inge Gullinger. - Fredag 2 feb 18:24

En naturskön dröm, sann och för evigt inristad i mitt minne, ditt naturliga leende lyser lika klart som dina vackra blå ögon, ditt väsen är lika solklar som tussen solstrålar, du är älskad och alltid närvarande runt omkring mig, en skön natur en vack...

Av Inge Gullinger. - Tisdag 2 jan 21:08

Genom många dagar och många nätter finns du i mina tankar, ibland kan jag sova men oftast ej, ibland kan jag tänka på annat men sällan ej, bakom min nätthina ser jag dig, i mitt minne hör jag dig, varje ord är sann, varje ton är grann.      ...

Av Inge Gullinger. - 11 december 2023 19:45

I dom klaraste drömmar, ditt jag sällan når finner jag det omöjliga möjliga, att styra över mina klaraste drömmar, där är jag både huvudrollsinnehavaren och självaste regissören, välkommen till min drömiska värld.  ...

Av Inge Gullinger. - 10 december 2023 20:39

Du är otroligt fin, en vacker blomma som man kan älska i en evighet!     ...

Ovido - Quiz & Flashcards