Alla inlägg den 21 maj 2012

Av Inge Gullinger. - 21 maj 2012 20:22

                                                                    "Ett minne"


Du stod där tätt intill, du var dig lik men du var äldre eftersom tiden och åren gått. Dina ögon sade mera än vad ord kunde göra. Du var ett avlägset minne från en svunnen tid bortom barndomens gränser. Du ville säga hej men liksom mig var orden tomma eftersom ögonen var fyllda med svar. Bussen kommer,du försvinner kanske för evigt eller tills nästa gång...??


//Inge Gullinger.

Av Inge Gullinger. - 21 maj 2012 19:47

                                            "Solen är varm"




Ser du att det lyser bortom horisonten ? ser du att solen strålar så glatt ?
Vill du dansa vid blommande ängar och samtidigt beskåda solens uppvaknande över allt liv runtomkring dig. Jag vill visa dig skogens rinnande bäckar och lövens gröna valv.
Vill du ta tag i mina händer och låta oss sväva uppåt ?? blunda en gång och känn dina fötter lämna stadig mark och blir du räd så blunda ett tag till och öppna ögonen en andra gång och jag lovar dig att  vi är på trygga höga moln, lått oss nu åka bortom allt vi nu kan se.


//Inge Gullinger.


Av Inge Gullinger. - 21 maj 2012 16:04

 Tankar om otrohet??


När man beslutar sig för att påbörja en AFFÄR med en älskare/älskarinna kan det verka som ett spännande äventyr från någon romantisk snyft rulle där känslorna åker bergochdalbana och hela tillvaron blir mer färgstarkare än innan. 



En god vän sade till mig en gång att när man är otrogen så är det ett bevis för att den riktiga relationen inte fungerar.

Vad är rätt och fel?  Rent moraliskt rätt och riktigt är ju självklart att avsluta en relation innan man påbörjar nästa.


När jag var 21 år gammal så träffade jag en kvinna som var något år yngre än jag själv och vi inledde ett kärleksförhållande med varandra trots att hon redan hade ett fast förhållande som hon beskrev inte fungerade. I min dumhet såg jag detta som ett spännande äventyr och att jag var den utvalde som var det bättre valet, efter en tid gjorde hon slut med sin riktige pojkvän efter att sanningen (som den för eller senare alltid gör) kommit fram och jag fick se besvikelsen och det så kallade förräderiet i hans ögon. Något jag aldrig kommer att glömma ! 


Var går gränsen för vad som är rätt och fel ?? kanske är mångas funderingar?  men dom flesta håller nog med att svaret är att avbryta innan det ens har börjat. 

Efter den erfarenheten jag fått erfara så vill jag själv aldrig bli den som blir bedragen av någon jag älskar och tycker om. Kanske jag förtjänar att få gå igenom detsamma som den killen vars kvinna jag tog ifrån ??

Det viktiga är att kunna lägga det bakom sig och gå vidare men ALDRIG glömma den lärdom man fått.



Det är tyvärr en del av livet att förhållanden för eller senare spricker men då är det ändå bäst att avsluta dom på ett snyggt och städat  sätt som det bara går innan man påbörjar nästa.  Man kan aldrig undvika att den andra parten blir sårad och att dra ut på det förvärrar bara det hela ännu mera. 





Hellre snyggt och städat än en massa infekterade lik i garderoben.




//Inge Gullinger.





Skapa flashcards