Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

6 frågor.

Av Inge Gullinger. - 28 maj 2012 17:22

Tre saker jag vill göra innan jag dör?


1. Träffa miss right.

2. Besöka Australien.

2. Marschera med en Romersk legion. (iklädd med den traditionella utstyrseln)


Den mest pinsamma situation jag varit med om ??


- När jag gick fel i kyrkan vid slutet av bröllopsceremonin. 


Om jag vore strandad på en öde ö vilka tre böcker skulle jag vilja ha med mig ??


- oj vilken svår fråga ???  undra om det finns en bok som heter - HUR MAN BYGGER EN BÅT MED BARA HÄNDERNA ?

Annars är jag nog inte en så duktig bokslukare, får nog ändra på det.


Om jag var strandad på en öde ö vilken person (verklig eller påhittad) hade jag velat ha  med mig.


- Sofie Karlsson.   


Vad ville jag bli när jag blev stor ??


- Diktator   


Favorit mat ?


- Grillade demonstranter i kantarell sås.

 
 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

29 maj 2012 19:35

Angående religionsdebatten...

Tror du har missförstått mig lite. ALLT är inte bra med kristendom/religion. Finns mycket dumt och konstigt och rent av felaktigt. Jag är inte ens medlem i en församling eller speciellt kristen av mig. Däremot försöker jag vara lyhörd (även) för detta

Anledningen till MINA kommentarer är dessa: Jag finner orsaken "vill ej utsätta mina barn för" när de utsätts för så mycket annat. Så mycket dumt och destruktivt så att det därför skulle vara bra med lite motvikt.
Får man tex på lekis höra sina kompisar -- 1 i alla fall -- svära, kan det vara bra att vistas på ett ställe där detta uppfattas som mindre bra.
Får man på samma lekis se barn slåss och bråka, kanske för att de vill ha samma sak, kan det vara nyttigt att komma till ett ställe där man lär sig att dela med sig. Att förlåta. Att inte kalla varandra för dumma saker.
Barn utsätts för mycket negativa saker nästan dagligen, så jag tror att det kan vara nyttigt att då EN gång i veckan få en motvikt till allt detta destruktiva/förstörande.

Länge sedan JAG var i söndagsskolan, men jag tror inte att det pratas så mycket om tex jungfrufödsel eller att Eva kom från ett revben.

Jo jag är också ganska säker på att även de som inte kommit i kontakt med kristendomen som barn kan göra det som vuxna. Men det är alltså inte min "poäng". Min poäng är att det kan vara bra att få båda sidor redan när man är liten. Om man i kontakten med kompisar lär sig att slåss kan det kanske vara bra att få höra att det inte är det bästa sättet att lösa saker på.

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inge Gullinger. - Torsdag 22 feb 23:50

Sömnen uteblir med sin frånvaro, grubblerier på varför? hur? när? varför igen ...och så vidare.   Ta en tung klubba och klubba min skalle , skapa en kort minnesförlust för nattens fridsfula timmar ,.. drömma klart om lyckliga stunder, slänga sten...

Av Inge Gullinger. - Fredag 2 feb 18:24

En naturskön dröm, sann och för evigt inristad i mitt minne, ditt naturliga leende lyser lika klart som dina vackra blå ögon, ditt väsen är lika solklar som tussen solstrålar, du är älskad och alltid närvarande runt omkring mig, en skön natur en vack...

Av Inge Gullinger. - Tisdag 2 jan 21:08

Genom många dagar och många nätter finns du i mina tankar, ibland kan jag sova men oftast ej, ibland kan jag tänka på annat men sällan ej, bakom min nätthina ser jag dig, i mitt minne hör jag dig, varje ord är sann, varje ton är grann.      ...

Av Inge Gullinger. - 11 december 2023 19:45

I dom klaraste drömmar, ditt jag sällan når finner jag det omöjliga möjliga, att styra över mina klaraste drömmar, där är jag både huvudrollsinnehavaren och självaste regissören, välkommen till min drömiska värld.  ...

Av Inge Gullinger. - 10 december 2023 20:39

Du är otroligt fin, en vacker blomma som man kan älska i en evighet!     ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards