Direktlänk till inlägg 4 juni 2012

Är du ett djur eller en människa ?

Av Inge Gullinger. - 4 juni 2012 14:32

Moderaterna, varför tillåts dom att finnas ?? Vad är det för fel på människor ???

Jag kan inte förstå att en så stor del utav det svenska folket väljer en tusenlapp mer i plånboken i månaden på bekostnad av bortglömda gamlingar och en missunnad skola och en ökad barnfattigdom.


Är människan verkligen inte mera än ett själviskt djur som bara bryr sig om sig själv och den egna närmsta flocken. Solidaritet och medkänsla för det svaga verkar bara finnas för dom närmsta. För vem bryr sig om en ansiktslös gamling eller en långtidssjukskriven småbarnsmamma som håller på att bli utförsäkrad. Är inte MÄNNISKAN  bättre än så här ????


En civilisation döms, inte efter hur de främsta har det, utan tvärt om efter hur de lägsta i den civilisationen har det.


SKÄRPNING NI DÄR UTE !!!!


Lägg hellre er röst på ett medmänskligt parti, visserligen kan det vara svårt att finna ett, men allt är bättre än Moderaterna som vill fördumma nästkommande generation. I alla fall för dom som inte har råd att bekosta en förstklassig skolgång.


//Inges politiska hörna.

 
 
modernatur

modernatur

15 juni 2012 18:09

Håller med dig helt o fullt. Moderaterna är ute efter ett elitsamhälle. Där bara några få har råd att skaffa sig bra utbildning och där bara några få har bra jobb. Andra får slava för struntlöner som dom knappt kan klara sig på. Se hur det är i USA. Där har vanliga människor inte råd att bli sjuka om dom inte har en privat sjukförsäkring, men då måste dom ha bra jobb. Lever dom på bidrag har dom inte råd att gå till tandläkare eller läkare. Sjukhusvård är inte att tänka på. Inte ens barnen har råd att bli sjuka. Så tror jag moderaterna vill ha det här också. En liten grupp som har det bra och har råd att ha hemhjälp osv medan alla dom andra, (vi) skall jobba ihjäl oss för att dom skall ha det bra.
Om vi dör på fabriksgolvet eller med golvmoppen i hand gör inte nåt för det finns så många av oss som kan ta över det jobbet.
Suck!

http://modernatur.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inge Gullinger. - Torsdag 22 feb 23:50

Sömnen uteblir med sin frånvaro, grubblerier på varför? hur? när? varför igen ...och så vidare.   Ta en tung klubba och klubba min skalle , skapa en kort minnesförlust för nattens fridsfula timmar ,.. drömma klart om lyckliga stunder, slänga sten...

Av Inge Gullinger. - Fredag 2 feb 18:24

En naturskön dröm, sann och för evigt inristad i mitt minne, ditt naturliga leende lyser lika klart som dina vackra blå ögon, ditt väsen är lika solklar som tussen solstrålar, du är älskad och alltid närvarande runt omkring mig, en skön natur en vack...

Av Inge Gullinger. - Tisdag 2 jan 21:08

Genom många dagar och många nätter finns du i mina tankar, ibland kan jag sova men oftast ej, ibland kan jag tänka på annat men sällan ej, bakom min nätthina ser jag dig, i mitt minne hör jag dig, varje ord är sann, varje ton är grann.      ...

Av Inge Gullinger. - 11 december 2023 19:45

I dom klaraste drömmar, ditt jag sällan når finner jag det omöjliga möjliga, att styra över mina klaraste drömmar, där är jag både huvudrollsinnehavaren och självaste regissören, välkommen till min drömiska värld.  ...

Av Inge Gullinger. - 10 december 2023 20:39

Du är otroligt fin, en vacker blomma som man kan älska i en evighet!     ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards