Direktlänk till inlägg 23 juli 2012

Måndag.

Av Inge Gullinger. - 23 juli 2012 18:44

                                                

                                                             EN FÖRSENAD INGO!!  

 


Skall vara helt ärlig och berätta att jag hade mycket svårt att somna inatt klockan var mycket när jag till min förtvivlan tittade på mobilen och såg att klockan var över ett på natten. 

Jag grabbade ett hårt tag om huvudkudden och tryckte irriterat in pannan allt var jag orkade och sade till mig själv - Inte ens fåren inom mitt inre sinne vill behaga duka upp!!

Jag provade allt från att dunka huvudet ner i huvudkudden ett x antal gånger men jag insåg att jag bara blev törstig utav ansträngningen :( 

 

Jag stod och pratade med min spegelbild men eftersom att det inte kom något vettigt  ur den konversationen samt att det var som att prata med en vägg så blev jag något trött till slut. 

Men jag kunde fortfarande inte somna !!! Varför ???

Jag lyckade tillslut :D minns dock inte hur och när ???

 

När jag vaknade var klockan 08:55 "ungefär" och jag insåg att jag hade jätte bråttom  till bussen som går 09:19 i Lyckeby och jag slängde mig i duschen och efter att ha ordnatt med alla bestyren satte jag mig på cykeln och trampade för "kung och fosterland" och när jag passerade Carlandravägen så körde jag över ett gupp av något slag som orsakade att Cykelkedjan hoppade av, kände att detta kom väldigt lägligt och jag sade väldigt många (vackra) saker som ni säkert jätte gärna hade velat höra och ni hade kanske till och med kunnat lära er något nytt?....

Jag har ju visserligen lärt mig sedan föra gången konsten att få på cykelkedjan utan större problem men tiden räckte liksom inte till och när jag väll hade parkerat cykeln och gick fram till busshållplatsen så såg jag att jag hade missat min buss och nu väntade 30 irriterande minuter tills nästa.

 

 

 

 

 

                              CIRKUSEN HADE KOMMIT TILL JÄMJÖ GOIF!

 


När jag väll stigit av bussen och skakat av mig morgonens och nattens händelser så gick jag mot anläggningen och möttes av lastbilar, husvagnar och ett jätte stort tält. Cirkusen hade kommit hit. Dom var på grusplanen och jobbade för fullt med allt som behövdes göras inför kvällens show.

Jag gick in till omklädningsrummet och lämnade väskan och gick ut till förrådet för att hämta gräsklipparen samt tanka nytt bränsle och göra den startklar inför dagens arbete men när jag skulle köra iväg med den så insåg jag att öronskydden var borta så efter att jag letat i förrådet och nere i garaget där traktorn står fann jag dom inte där heller. Min ena medarbetare som hade avslutat sin semester kom körande från  den stora planen efter att ha klippt med åkgräsklipparen. Han sade till mig att dom andra öronskydden också hade försvunnit och hade sagt till den ena medarbetaren att köra och fixa några nya så jag fick vänta på att han skulle komma tillbaka. Jag funderade på att kratta lite medan jag väntade på mina nya öronskydd men samtidigt tyckte jag det var onödigt eftersom han kunde komma närsomhelst.

 

När han väll kom så satte jag igång mitt arbete med gräset bredvid konstgräsplanen där grillplatsen står och såg att där jag hade hunnit klippa i onsdags hade redan hunnit växa till sig rejält och där jag inte hade klippt såg ännu värre ut så jag gjorde som så att jag klippte om den nedre delen sedan fortsate jag ut mot det oklippta och fick lyfta lite på framänden av klipparen så inte motorn skulle stanna men resultatet blev finemang;-) Min medarbetare gav mig tipset att backa klipparen istället vid det för höga gräset vilket jag skall prova nästa gång:) Nu ser det lite bättre ut där borta ifall Cirkus gäster eller rent av Cirkusclowner skulle besöka grillplatsen.

                                                   

                                                       TILL SIST!

 

Efter Jobbet åkte jag in till Gymmet och tog ett nyttigt extra pass och svettades lite extra.

Jag åkte sedan till syster och tog en fika sedan åkte jag vidare upp till Kronotorp för att titta på en lägenhet som jag nu tackat ja till om jag erbjuds kontrakt. Lägenheten är en tvåa och den är inte så stor men inte så liten heller utan mera lagom:) Tyckte dock lite i efterhand att tapeterna var nog lite mörka och trista och det gör ju att lägenheten inte blir så ljus.

Men bortsett från det så tyckte jag att lägenheten var helt okej:)

 

 

//Inge Gullinger.


 

                 

                                  

 


 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inge Gullinger. - Torsdag 22 feb 23:50

Sömnen uteblir med sin frånvaro, grubblerier på varför? hur? när? varför igen ...och så vidare.   Ta en tung klubba och klubba min skalle , skapa en kort minnesförlust för nattens fridsfula timmar ,.. drömma klart om lyckliga stunder, slänga sten...

Av Inge Gullinger. - Fredag 2 feb 18:24

En naturskön dröm, sann och för evigt inristad i mitt minne, ditt naturliga leende lyser lika klart som dina vackra blå ögon, ditt väsen är lika solklar som tussen solstrålar, du är älskad och alltid närvarande runt omkring mig, en skön natur en vack...

Av Inge Gullinger. - Tisdag 2 jan 21:08

Genom många dagar och många nätter finns du i mina tankar, ibland kan jag sova men oftast ej, ibland kan jag tänka på annat men sällan ej, bakom min nätthina ser jag dig, i mitt minne hör jag dig, varje ord är sann, varje ton är grann.      ...

Av Inge Gullinger. - 11 december 2023 19:45

I dom klaraste drömmar, ditt jag sällan når finner jag det omöjliga möjliga, att styra över mina klaraste drömmar, där är jag både huvudrollsinnehavaren och självaste regissören, välkommen till min drömiska värld.  ...

Av Inge Gullinger. - 10 december 2023 20:39

Du är otroligt fin, en vacker blomma som man kan älska i en evighet!     ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards