Alla inlägg den 26 juli 2012

Av Inge Gullinger. - 26 juli 2012 14:34

                                        Mellan en skön dröm och en städardag!

      
Vaknade vid 9 tiden idag och kände direkt för att dra täcket överhuvudet och återvända till den där härliga och behagliga drömmen som jag hade inatt (men vad det var för dröm förblir min lilla hemlighet) Jag ville helst inte gå upp för jag viste vad det var som skulle vänta mig och det hela handlade om ett förkläde och en dammvippa. Efter några minuters inre stridigheter med att välja mellan en skön och behaglig dröm eller att börja städa så gick jag tillslut motvilligt upp och startade vattenkokaren och hade en lång och god frukost innan jag satte igång.

 

                                                  Så imorgon.


Imorgon kommer min underbara dotter och stannar tills på lördag eftermiddag. 

Vi lär nog inte hitta på massa sattyg och sådant skojigt utan det blir nog mera att vi leker  med dinosaurierna och tittar på dino filmer. ;-) 

 

                                               Soligt och varmt.

 

Igår var det också riktigt hett och det kändes speciellt i Jämjö där jag jobbar och när man kör en gräsklippare i över 4 timmar så känns det verkligen VARMT och svetten bara forsade.

Är glad att det inte blev någon traktorkörning igår.

 

 

 

                                      Strumpmannen och påstridigheten.

 

När jag hade slutat jobbet så gick jag in på ÖoB för att handla lite städgrejor och näst framför mig i kön så var det en herre som klagade inför kassören  om ett 6pack med strumpor som han hade köpt innan och att det sedan hade visat sig  bara vara 3 par i dom och  nu ville  han ha mellanskillnaden eller var det var ?? Jag och som många andra i kön fick vänta i över 20 minuter på att detta spektakel skulle upphöra.

 

Vi blev otroligt irriterade på denna påstridiga och envisa "åsna" men det hela slutade inte där! För att framför honom så var det en kvinna som med tysk brytning också hade klagomål angående om en bal med toapapper som hon påstod sig ha betalat mer än vad som skulle ha ståt utsatt i pris.

Kassörens kollega kom tillslut till hans undsättning och försökte reda ut denna oreda och innan vi alla andra började bli riktigt irriterade på dessa två gnällspikar. Det visade sig tillslut att den Tyska kvinnan tagit fel märke på toapappret och det var inget mer med det. Angående strumpmannen vet jag inte och jag bryr mig inte heller, han skickades över till en annan kassa för att reda ut det hela.

 

Fick reda på senare utav min syster att även hon bevittnat en mer konstigare upplevelse när hon handlade på Willys i Pantarholmen. En man i 60årsåldern stod framför min syster i kassan och  han visade upp  en maskinskriven lapp för kassörskan där hans adress stod och dessutom satt lappen fast på en pinne. Kassörskan förklarade att det inte fungerade på detta sätt men han ursäktade sig med vad som lät som tysk brytning, att han blivit av med kontokort och att  polisen istället gett honom lappen så länge och att den skulle fungera lika bra.

 

Även denna kassörskan fick hjälp tillslut av sina kollegor som också förklarade att dom inte godtog detta och efter mycket om och men och pinsamheter så gav mannen upp och gick sin väg.

 

 

Känns litegran som om det vore en lurendrejeri våg på gång? Några som kanske tror att om dom bara är tillräckligt tjatiga och påstridiga så kanske dom tillslut lyckas prata omkull sina offer? 

 

                                                  





//Inge Gullinger.

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards