Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

Tisdag.

Av Inge Gullinger. - 7 augusti 2012 16:55



                                                      Igelkotten anfaller!

 


Igår hade jag varit lite längre hos min syster än planerat och det hade börjat skymma.

När jag hade hoppat av bussen hemma vid så såg jag en igelkott vandra omkring vid Ica lunden.

Jag tänkte direkt att denna måste jag bara filma med min mobilkamera :)) Blev förvånad över hur orädd denna lila varelse var som totalt ignorerade mina närmanden med min mobilkamera.

Jag följde Igelkotten en bit och den gick åt samma håll som jag tar när jag går hemåt.

När jag hade filmat klart så tänkte jag att det var dags att vandra hemåt men för att kunna göra det så måste jag gå förbi igelkotten. - Bits igelkottar tro ?? Kan dom ha rabies ?? 

 

Jag beslöt i alla fall att gå förbi och med blicken hela tiden fast fixerad på igelkotten för man kan ju inte vetta. ??? När ögonkontakt väll bröts fasade jag utav bara tanken att bakom mig så kanske det sprang ett litet blodtörstigt monster så jag tänkte - "DEN ÄR EFTER MIG!!" sedan skyndade jag väldig fort.(inte i panik)

 

Jag kom till sans ganska fort och när jag stannade upp vände jag blicken bakåt och såg att den stod stilla och bara tittade förvånat upp på mig. 

 

                                  En uppfriskande promenad till bussen.

 


Jag beslöt idag att promenera ner till bussen nere vid Lyckeby centrum.

I vanliga fall får jag ta busslinje 3 för att kunna ta busslinje 2 som åker till Jämjö där jag jobbar.

Oftast cyklar jag till busslinje 2 men det blev en promenad idag stället.

Gick förbi ridskolan och förbi distriktsveterinärerna och sen vidare ner till ÖoB. Passade även på att handla lite frukt på Willys när jag såg att jag hade lite tid över. 

 

 

                                                  Alla i fullgång!

 


När jag kom till jobbet var de övriga i fullgång med sina sysslor och jag började på ett stort projekt nämligen att rensa bort ogräs som ploppat upp på konstgräsplanen och det visade sig inte vara min favorit syssla.  Men sådant måste ju också göras. Skönt att man inte behöver göra allt på en gång utan man kan ta lite då och lite då. :)

 

Efter att jag varit nere på alla fyra och plockat grässtrån och annat ogräs på konstgräsplanen så gav jag upp efter 35 minuter typ. 

Hämtade den ena gräsklipparen och efter att jag tankat upp den så klippte jag slänterna istället.

                     

 

 

 // Inge Gullinger.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inge Gullinger. - Torsdag 22 feb 23:50

Sömnen uteblir med sin frånvaro, grubblerier på varför? hur? när? varför igen ...och så vidare.   Ta en tung klubba och klubba min skalle , skapa en kort minnesförlust för nattens fridsfula timmar ,.. drömma klart om lyckliga stunder, slänga sten...

Av Inge Gullinger. - Fredag 2 feb 18:24

En naturskön dröm, sann och för evigt inristad i mitt minne, ditt naturliga leende lyser lika klart som dina vackra blå ögon, ditt väsen är lika solklar som tussen solstrålar, du är älskad och alltid närvarande runt omkring mig, en skön natur en vack...

Av Inge Gullinger. - Tisdag 2 jan 21:08

Genom många dagar och många nätter finns du i mina tankar, ibland kan jag sova men oftast ej, ibland kan jag tänka på annat men sällan ej, bakom min nätthina ser jag dig, i mitt minne hör jag dig, varje ord är sann, varje ton är grann.      ...

Av Inge Gullinger. - 11 december 2023 19:45

I dom klaraste drömmar, ditt jag sällan når finner jag det omöjliga möjliga, att styra över mina klaraste drömmar, där är jag både huvudrollsinnehavaren och självaste regissören, välkommen till min drömiska värld.  ...

Av Inge Gullinger. - 10 december 2023 20:39

Du är otroligt fin, en vacker blomma som man kan älska i en evighet!     ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards