Direktlänk till inlägg 29 augusti 2012

Vänskapens fram och baksida.

Av Inge Gullinger. - 29 augusti 2012 19:51

 

Vad är och betyder vänskap ?

För vissa människor kan vänskap vara något rent ytligt, medan det för andra är något verkligt och betydelsefullt. Kan inte förstå varför vissa människor bara nöjer sig med att ta från andra utan att ge något tillbaka ?

 

Riktig vänskap brister aldrig, men konstigt nog kan det också vara något rent negativt, som en vänskap mellan två människor som drar fram och förstärker det värsta hos varandra och på ett konstigt sätt blir varandras värsta fiender, trots att dom är de bästa vänner.  Man kan ju undra om det verkligen är vänskap?

Snarare två människor som utnyttjar varandra för att slippa vara ensamma i en svår situation och istället för att hjälpa varandra så hindrar dom varandra från att bryta sig loss från situationen och gå vidare med sina liv.  En sann vän säger sanningen.  

 

Annars har vänskap mycket gemensamt med ett bankkonto, valutan kan kallas "vänskapspoäng". Man gör små insättningar på kontot då och då, trixet är att inte ta ut mer än man sätter in  och om man aldrig gör några insättningar utan bara tar av potten, ja då är man ingen sann vän heller.



 

Vänskapen kan vara på både gott och ont

 

//Inge Gullinger.

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inge Gullinger. - Torsdag 22 feb 23:50

Sömnen uteblir med sin frånvaro, grubblerier på varför? hur? när? varför igen ...och så vidare.   Ta en tung klubba och klubba min skalle , skapa en kort minnesförlust för nattens fridsfula timmar ,.. drömma klart om lyckliga stunder, slänga sten...

Av Inge Gullinger. - Fredag 2 feb 18:24

En naturskön dröm, sann och för evigt inristad i mitt minne, ditt naturliga leende lyser lika klart som dina vackra blå ögon, ditt väsen är lika solklar som tussen solstrålar, du är älskad och alltid närvarande runt omkring mig, en skön natur en vack...

Av Inge Gullinger. - Tisdag 2 jan 21:08

Genom många dagar och många nätter finns du i mina tankar, ibland kan jag sova men oftast ej, ibland kan jag tänka på annat men sällan ej, bakom min nätthina ser jag dig, i mitt minne hör jag dig, varje ord är sann, varje ton är grann.      ...

Av Inge Gullinger. - 11 december 2023 19:45

I dom klaraste drömmar, ditt jag sällan når finner jag det omöjliga möjliga, att styra över mina klaraste drömmar, där är jag både huvudrollsinnehavaren och självaste regissören, välkommen till min drömiska värld.  ...

Av Inge Gullinger. - 10 december 2023 20:39

Du är otroligt fin, en vacker blomma som man kan älska i en evighet!     ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards