Alla inlägg den 30 oktober 2012

Av Inge Gullinger. - 30 oktober 2012 20:44

                              Lite tankar om allt.

 


Det var ett litet tag sedan jag var här inne och skvätte färg på dessa väggar.

I morgon är det sista dagen jag jobbar som praktikant på Jämjö Goif, för på torsdag börjar jag jobba som tillsvidare anställd istället :)) Är som sagt jätte glad över det. 

 

Var tillsvidare anställd som vaktmästare och assisterande djursjukvårdare på Karlskrona djurklinik. Jobbade där 2003-2008.

 

Har haft praktik på Ica Lunden under tre månader maj, juni, juli 2009.

 

Jobbade inom Levi Petrius stiftelsen (LP) Mars 2011 - Mars 2012. 

 

Och har haft praktik nu ute på Jämjö Goif sedan i Juni i år och blir nu tillsvidare anställd på Torsdag :))

 

Man känner att man har hunnit med en hel del på 9 år och 5 månader, sedan man tog studenten den där varma juni dagen, 2003. Vilka planer man hade framåt. Jag hade redan fått jobbet på Djurkliniken och jag kände mig lite extra stolt, just för den sakens skull :)
 

Medan åren gått framåt, och med stormsteg, så har man insett att även kontakten med dom kompisar som betydde allra mest, har tappats genom åren. Varför ?? kanske man undrar ?? men svaret är ganska enkelt när man grubblar på det. Jag har  ju gått vidare med mitt liv, och byggt upp och skaffat erfarenhet i livets ryggsäck  

det är erfarenheter som man kan säga är på både gott och ont, men dom är viktiga erfarenheter som gör mig lite visare för varje år som går.

 

Idag har jag en underbar dotter som betyder väldigt mycket för mig, och jag är oerhört stolt över henne.

 

                               Att återförenas.

 

Nyligen träffade jag en gammal vän från gymnasiet och hon frågade mig om vad jag tyckte om en återföreningsträff ? Men jag har nu insett att jag inte skulle vilja delta i något sådant. Kanske är jag en tråkig Ingolf när allt kommer omkring ?, men jag måste vara ärlig nu och säga som det är.

 

Jag ska försöka förklara varför jag inte skulle vilja gå på en återförenings träff!!! 

 

Vissa vill jag givetvis träffa, men sedan vill jag minas var och en så som dom var då, och inte som dom möjligen är nu.

 

Skulle du vilja träffa mig idag ?? Är jag samma goda Inge som du mins ?? Tycker du att jag har blivit såååå tråkig ?? Eller är jag kanske rent av roligare nu ??

 

 

 Lite vill jag nog lämna åt mystiken iallafall !! 

 

 

//Inge Gullinger.

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards