Direktlänk till inlägg 23 november 2012

Rubrik saknas

Av Inge Gullinger. - 23 november 2012 20:38

                                                  


       En tidig morgon.


Kom till jobbet lite efter kl 07:10 och till min stora förtjusning var jag den förste på plats:) Jag älskar mitt jobb och tycker mycket bra om mina kollegor MEN jag uppskattar stunderna när jag är helt själv på jobbet. 

 

Jag plockade lite och tittade till omklädningsrummen sedan satte jag på vattenkokaren, tog fram en kaffemugg och hällde i lite pulverkaffe innan jag fyllde upp min kopp. Skulle sätta mig i fikarummet och när jag satte ner muggen stötte jackan till kaffemuggen som välte över mina ben och skållade mig ordentligt. Jag vrålade som en stucken GRIS och hoppade upp och gjorde något som påminde om en indian dans. Tog av byxorna illa kvickt och tog istället på mig arbetsbyxorna,  gick ut till tvättstugan för att sätta mina stackars jeans i torktumlaren. Väl kl 08:00 var byxorna klara och jag tog på mig dom igen. Var väldigt öm om låren men det gick mer och mer över. Tur att det inte varit bryggkaffe, hade varit betydligt hetare. 


Efter kl 08:00 var vi på väg till Kalmar.

 


                                               Föreläsningen i Kalmars idrottsarena.

 

Vi kom dit vid nio tiden och var precis i tid. Föreläsaren som hette Igor med något rysk-aktigt efternamn var en känd föreläsare med lång erfarenhet inom idrott och var pedagog och mental tränare.

Hans föreläsning var helt fantastisk och väckte många tankar och insikter.

Mycket handlade om ledarskap men oxå om känslor samt om kroppen och den mentala hälsan.

Vi gjorde även övningar med varandra och testade vår mentala styrka osv...

Allt han tog upp passade inte bara i arbetslivet utan i alla möjliga sammanhang. 

 

Det var en gubbe med bland deltagarna som jag inte tyckte om han bredde ut sig där vi satt och visade upp en överlägsenhet och var oförskämt fräck. Jag har inga problem i vanliga fall med andra människor, jag tycker bra om alla, men inte denna fräcka gubbjävel.

Han var inte direkt elak mot mig men jag upplevde han som en översittare och han pratade som om han vore en adlig greve!! (Förmodligen Moderat)  Han storflörtade med två kvinnor som tydligt visade att dom inte gillade honom.

Han försökte lägga beslag på min stolsrygg med sin ena arm och likadant med den andra......

 

Bortsett från detta så var föreläsningen lyckad!!
Det bjöds på
fika och mat.

 

 

Min kollega Johannes köpte en souvenir åt mig i den butik som fanns på arenan. Han är en omtänksam vän.

 

 

 

//Inge Gullinger.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inge Gullinger. - Torsdag 22 feb 23:50

Sömnen uteblir med sin frånvaro, grubblerier på varför? hur? när? varför igen ...och så vidare.   Ta en tung klubba och klubba min skalle , skapa en kort minnesförlust för nattens fridsfula timmar ,.. drömma klart om lyckliga stunder, slänga sten...

Av Inge Gullinger. - Fredag 2 feb 18:24

En naturskön dröm, sann och för evigt inristad i mitt minne, ditt naturliga leende lyser lika klart som dina vackra blå ögon, ditt väsen är lika solklar som tussen solstrålar, du är älskad och alltid närvarande runt omkring mig, en skön natur en vack...

Av Inge Gullinger. - Tisdag 2 jan 21:08

Genom många dagar och många nätter finns du i mina tankar, ibland kan jag sova men oftast ej, ibland kan jag tänka på annat men sällan ej, bakom min nätthina ser jag dig, i mitt minne hör jag dig, varje ord är sann, varje ton är grann.      ...

Av Inge Gullinger. - 11 december 2023 19:45

I dom klaraste drömmar, ditt jag sällan når finner jag det omöjliga möjliga, att styra över mina klaraste drömmar, där är jag både huvudrollsinnehavaren och självaste regissören, välkommen till min drömiska värld.  ...

Av Inge Gullinger. - 10 december 2023 20:39

Du är otroligt fin, en vacker blomma som man kan älska i en evighet!     ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards