Alla inlägg under november 2012

Av Inge Gullinger. - 4 november 2012 21:56

                                          Fångad av ett gyllene garn.

 

När du log mot mig så lyste jag. När du såg på mig försvann jag djupt in i dina ögon.

Vid vare steg du tog stannade jag upp. Jag var inte längre mig själv utan jag var som fångad av ett gyllene garn, som fått mig att dansa på rosskimrande moln.....

 

 

// Inge Gullinger.

 

 

 

Av Inge Gullinger. - 1 november 2012 20:53

                    Humor så som kristna säkert skulle uppskatta den.

 

 

                                 En oväntad uppenbarelse.

 

Jesus skulle en dag återkomma till jorden, men han skulle inte komma att uppenbaras i en kyrka eller i en moské utan utan sittande på McDonalds med en happy meal !!

 

 

                                En alkoholhaltig nattvard.

 

Prästen skulle ge nattvarden till de troende i kyrkan senare på kvällen men såg till sin häpnad att han hade slut på nattvardsvin !!  Han kallade till kyrkovaktmästaren som kom snabbt fram, prästen viskade lite diskret i hans öra och bad honom genast fixa fler flaskor och det skulle inte vara några starka (syndiga) drycker. Sagt och gjort så kom kyrkovaktmästaren efter några timmar med flera flaskor och församlingen hade redan börjat samlas!!

 

Kyrkovaktmästaren hade satt sig till rätta för att vara prästen behjälplig vid behov. Plötsligt kommer Prästen till församlingen som väntat på att få höra hans predikan. Prästen vinglade okontrollerat och började mumla på något som lät helt obegripligt, så pass att en äldre kvinna ur församlingen plötsligt reste sig och sade - Han talar änglaspråket, Prisad vare Gud!!!  En annan äldre man sade - Han är besatt av djävulen!!!

Och lilla Lotta på 8 år sade - Titta mamma Prästen är full !!!

 

   

Skrivet av Inge Gullinger.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards