Direktlänk till inlägg 12 september 2013

Torsdag: Känner mig bättre, tror jag i alla fall.

Av Inge Gullinger. - 12 september 2013 11:58

Har varit sjuk sedan i Måndags. Arbetade halva måndagen innan jag kände att nu blev det stop!!

Undra vad det är för virus som man fått ??? Kände ett illamående som kom och gick!

Känner mig ännu påverkad av viruset, känns som om det inte riktigt vill bryta ut heller.

 

Haft konstiga drömmar också, i förgår drömde jag att jag var högst upp på en fallfärdig skyskrapa och jagades av flera varulvar!!! Vet inte hur det slutade men det skulle vara ett bra recept på en bra skräck film !!!  

 

Annars har jag haft lite dåligt samvete över att vara hemma! Kan inte påminna mig om att jag har stannat hemma en enda dag sedan jag blev anställd på IP.

Föra året drabbades jag av ett jobbigt virus under mellandagarna efter Jul men jobbade ändå ensam med att ordentligt storstäda omklädningsrummen i 1an och 2an. 

 

Vi har 5 omklädningsrum där jag jobbar så det är i regel bara jag som tar dom. När det gäller dom mer större storstädningarna så är det bara jag som gör dom. Men jag är stolt över mitt arbete som grönytevårdare samt lokalvårdare, vaktmästare,  ja många roller i ett...   

 

 Man kände sig extra stolt i vintras när några av dom gästande lagen kände sig som hemma, vi fick mycket beröm för hur rent och fint det var och det värmer när man vet att det arbete man läger ner uppskattas.

 

Mitt uppdrag som  grönytevårdare är jag också stolt över och känner att jag hela tiden lär mig  något nytt.

 

Nu låter det som om jag bara sitter här och skryter om hur duktig och bra jag är men så är det inte.... Jag är bara glad och tacksam för mitt jobb och känner att jag har hittat rätt.

 

Vist det är inget dyrt kontorsjobb eller någon politikerpost, ...man blir lätt skitig där jag jobbar, svett och sådant och ibland även täkt av nytt klippt gräs.......

 Jag tycker om att skita ner mig ibland :)

 

Tänker gå till jobbet imorgon, hopas att mina kolleger försökt klara sig bäst dom kan utan mig!

 

 

// Inge.

 

 

 

 

 
 
Monica

Monica

12 september 2013 19:56

Jagad av varulvar, undra vad det betyder?

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

Inge Gullinger.

27 september 2013 19:59

Vet inte ?? Att jag inte ska skaffa hund kanske ??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inge Gullinger. - Torsdag 22 feb 23:50

Sömnen uteblir med sin frånvaro, grubblerier på varför? hur? när? varför igen ...och så vidare.   Ta en tung klubba och klubba min skalle , skapa en kort minnesförlust för nattens fridsfula timmar ,.. drömma klart om lyckliga stunder, slänga sten...

Av Inge Gullinger. - Fredag 2 feb 18:24

En naturskön dröm, sann och för evigt inristad i mitt minne, ditt naturliga leende lyser lika klart som dina vackra blå ögon, ditt väsen är lika solklar som tussen solstrålar, du är älskad och alltid närvarande runt omkring mig, en skön natur en vack...

Av Inge Gullinger. - Tisdag 2 jan 21:08

Genom många dagar och många nätter finns du i mina tankar, ibland kan jag sova men oftast ej, ibland kan jag tänka på annat men sällan ej, bakom min nätthina ser jag dig, i mitt minne hör jag dig, varje ord är sann, varje ton är grann.      ...

Av Inge Gullinger. - 11 december 2023 19:45

I dom klaraste drömmar, ditt jag sällan når finner jag det omöjliga möjliga, att styra över mina klaraste drömmar, där är jag både huvudrollsinnehavaren och självaste regissören, välkommen till min drömiska värld.  ...

Av Inge Gullinger. - 10 december 2023 20:39

Du är otroligt fin, en vacker blomma som man kan älska i en evighet!     ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards