Direktlänk till inlägg 27 september 2013

Tankar i busslinje 2.

Av Inge Gullinger. - 27 september 2013 20:00

                               ÄLSKADE FREDAG.

 

Känns verkligen när det är Fredag, att helgen närmar sig.

Hösten kommer allt närmare och det blir kyligare och det blir allt mörkare på kvällen.

Har annars hunnit med mycket idag, efter jobbet så åkte jag och handlade sedan åkte jag vidare till min kära syster på en liten snabb visit.

 

På bussen hem så kände jag att man började riktigt varva ner och tankarna kom flygande genom huvudet när man plötsligt slött ögonen. Tankar som ofta flyger på en när man minst anar det.... Varför har vissa det mycket bättre än andra ?? Hur kan vissa människor behandla andra illa ?? Varför finns inte Jultomten ??

 

Förstår mig inte på vissa människor som behandlar andra på ett så ohederligt sätt.

Lögner som fladdrar i vinden och som bara väntar på att få landa.....

 

                      Sanningen kommer fram för eller senare!!

 

Jag anser inte att jag har rätten att döma, men jag anser att jag har rätten att bry mig om han/henne.


                              


                            Att skjuta budbäraren. 



Det tråkiga är att när man vill göra det som känns rätt kan det också bli på det sätt som man minst anar det. Att just "budbäraren blir skjuten" Det som man tro sig är det enda rätta kan kosta dig dyrt.....

 

 

                          Ett konstigt fenomen ändå

 

Känner du att du måste vara budbäraren och berätta en sanning en sanning som kommer att svida för motparten så finns alltid den risken att just du blir häng istället, bara för att det var just du som kom med den. Underligt ändå ??

Man kan tycka att man har gjort en jätte tjänst men istället blir det jättefel.

Jag har agerat budbärare en gång för många år sedan, men då blev det tack och lov så som jag hade hoppats, jag blev verken skjuten eller hängd. 

 

Andra gånger har jag bara "tigit" för att jag visste att det inte var värt det.

Mycket beror också på hur nära du står personen i fråga och de runt om kring dig. Kan det vara värt? Vad tycker dom andra om det som kan tänkas vara ??

För om du vill göra det som känns rätt, ha också det i beräkningen att du kan bli själva syndaboken !!!!

 

 NOG OM DET!!!                      


Moderater hör gärna hemma i den kategorin människor!!
Politiker överhuvudtaget.

 

Andra tankar som kan komma, är hur livet kan se annorlunda ut för andra.

Jag har på senare år träffat människor som jag kände under barndomens dagar, vissa har jag bara hört talas om, men förstår att livet kan se olika ut. 

Livet har sina upp och nedgångar men vill man så kan man ändra på sin situation....Vi har alla upp och nedgångar i ett samhälle som detta..

 

 

 

 

 

 

Skrivet av /Inge Gullinger.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inge Gullinger. - Torsdag 22 feb 23:50

Sömnen uteblir med sin frånvaro, grubblerier på varför? hur? när? varför igen ...och så vidare.   Ta en tung klubba och klubba min skalle , skapa en kort minnesförlust för nattens fridsfula timmar ,.. drömma klart om lyckliga stunder, slänga sten...

Av Inge Gullinger. - Fredag 2 feb 18:24

En naturskön dröm, sann och för evigt inristad i mitt minne, ditt naturliga leende lyser lika klart som dina vackra blå ögon, ditt väsen är lika solklar som tussen solstrålar, du är älskad och alltid närvarande runt omkring mig, en skön natur en vack...

Av Inge Gullinger. - Tisdag 2 jan 21:08

Genom många dagar och många nätter finns du i mina tankar, ibland kan jag sova men oftast ej, ibland kan jag tänka på annat men sällan ej, bakom min nätthina ser jag dig, i mitt minne hör jag dig, varje ord är sann, varje ton är grann.      ...

Av Inge Gullinger. - 11 december 2023 19:45

I dom klaraste drömmar, ditt jag sällan når finner jag det omöjliga möjliga, att styra över mina klaraste drömmar, där är jag både huvudrollsinnehavaren och självaste regissören, välkommen till min drömiska värld.  ...

Av Inge Gullinger. - 10 december 2023 20:39

Du är otroligt fin, en vacker blomma som man kan älska i en evighet!     ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards