Alla inlägg den 30 september 2013

Av Inge Gullinger. - 30 september 2013 20:56

                               Kattdrottningens lilla undersåte.

 

Klockan är strax över nio på kvällen och jag har fått sova några timmar eftersom jag fick sova så lite igår natt.

Jag har varit kattvakt i lite mer än ett dygn nu. Min syster har fått problem med insekter i sin lägenhet så hon behövde någon som kunde vara kattvakt åt henne i några dagar då Anticimex ska komma och besprutat hennes lägenhet.     

 

Jag var dessvärre den ände som kunde ställa upp och p.g.a att jag ALLTID  ställer upp för mina syskon så 

tog jag mig an Kattdrottningens undersåte.

 

 

                               En natt av ett intensivt jamande!

 


Igår hämtade jag katten och de tillbehör som skulle med. Min syster bar kattburen.

När vi kom till busshållplatsen så satt redan ett annat par där. Två nyförälskade asiater som var i fullgång med att uttrycka sin kärlek för varandra så det var lite oroande, man hoppades att dom inte skulle gå längre än vad dom redan hade gjort!

 

Jag har inte någonting emot att två människor uttrycker sin kärlek för varandra men det måste ju ändå finnas en spär någonstans.

Man vill ju inte ha en "Liveshow" på öppen gata.

 

åter till det jag ska skriva om....

 

Katten överlevde bussfärden till Jämjö och vi kom hem till min lägenhet och ställde kattlådan och matskålar med mera till rätta.

 

Efter att jag och min syster gått gris farmar rundan så åkte hon hem.

På kvällen när jag skulle gå och lägga mig så satte katten i gång med ett intensivt jamande!!! jag försökte med allt men fick inte tyst på eländet!!!!

 

När katten väll hoppade upp på min säng så tystnade katten och jag kände att äntligen nuuuu, kan jag få sova :)

men när jag slött ögonen och kände att jag hade John Blund inpå mig så startade katten med sitt vanliga karaoke melodi och man var någott frustrerad när klockan hade passerat kl 2 på natten.

 

När klockan var 4 så kände jag att det var lika bra att gå upp och göra frukost, katten lugnade sig en aning när jag var uppe och jag kände att jag ville bort från min lägenhet som blivit ockuperad av kattdrottningens undersåte.

Efter att jag get både mig och katten frukost och nytt vatten så gick jag till jobbet och då var klockan 05:25 skulle jag tro.

 

                                 Trött så man mår riktigt illa.

 


Under arbetsdagen så kände jag mig väldigt förstörd efter nattens händelser och på grund av att jag hade sovit så pass lite så kände jag ett illamående som kom och gick, jag försökte slutta ögonen vid ett flertal tillfällen men det gick inte så bra. 

kastade in handduken klockan 13:10 ungefär då jag åkte till Ica för att handla lite kattleksaker och några delikatess burkar till katten samt lite mjölk samt något gott att äta till mig själv.

 

Väll hemma så åt jag lite och sedan så la jag mig och sov några timmar.

Nu sitter jag och skriver på Bloggen.

Katten ligger på golvet bredvid stolen som jag sitter på. Han är väll trött efter att ha jamat så mycket nu under eftermiddagen då jag legat och sovit och denna gången haft dörren stängd.

 

Kommer definitivt inte att skaffa mig en egen katt.

 

Skrivet av Inge Gullinger.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards