Direktlänk till inlägg 7 oktober 2013

"En oväntad inblick".

Av Inge Gullinger. - 7 oktober 2013 21:52

                                 "En oväntad inblick".

 

Tycker verkligen åren går så fort fram, ibland stannar man upp och tänker, på hur det var för i tiden. Låt oss färdas tillsammans 10-15 år tillbaka i tiden, en tid då man var en tonåring och det var under dessa år som jag tycker var dom viktigaste åren i mitt liv. Visserligen var jag en mycket omogen person, men jag gjorde "framsteg"

 

Minns dom kompisar man hade, som då betydde mycket för mig....

 

Jag har träffat flera personer under årens lopp, som har påverkat mig mycket som människa, och som varit viktiga pusselbitar till den person, som jag har blivit idag.

Visa kompisar var  helt "negativa" för mig, medan andra har varit "ovärderliga"

 

Vi träffar olika sorters personer, alla gör starka intryck och som kan bidra till förändringar i våra tankesätt och vall. Det kan vara dom mest usla "individer" som bidrar mest till positiv utvekling, konstigt nog...för att man kan dra bra lärdomar utav hur dessa människor beter sig... Konstig förklaring men ni kanske förstår ??  

 

 

Minns en tjej som jag en gång var bered, att göra vad som helst för. Jag beundrade hennes hår och hennes ögon och i allt hon gjorde. Ville liksom bara vara där, där hon var. Vi blev aldrig något par, vi bara hängde mycket ihop på lunchen och rasterna.

 

När våra vägar tillslut skildes åt, tog det säkert två år innan jag slutade att tänka på henne, när jag oväntat kom i kontakt med henne, över internet, för ungefär ett år sedan så förvånades jag över hur, annorlunda jag faktiskt såg på henne nu, i jämförelse på hur jag faktiskt såg på henne då.

 

Hon hade inte förändrats på ett negativt sätt, tvärtom är hon säkert lika trevlig som i "the real life" men det lila som jag hade kontakt, gav mig ändå den uppfattningen, att hon var en "annan person" än den person, som jag en gång kände.... 

 

 

                               "En intressant inblick"

 

 

Helt klart förändras vi ju mer vi samlar på oss i vår " livets ryggsäck " desto mer visare och klokare blir vi.

 

Självklart finns det alltid någon "besserwisser" som ska vara klokare än den andra. Någon tycker säkert att jag inte är riktigt klok som sitter och skriver ner sådant här trams!

Men den personen är ju helt klart inte Inge,  

 

 

 

 

 

 

.

 

Inge Gullinger.

 


 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inge Gullinger. - Torsdag 22 feb 23:50

Sömnen uteblir med sin frånvaro, grubblerier på varför? hur? när? varför igen ...och så vidare.   Ta en tung klubba och klubba min skalle , skapa en kort minnesförlust för nattens fridsfula timmar ,.. drömma klart om lyckliga stunder, slänga sten...

Av Inge Gullinger. - Fredag 2 feb 18:24

En naturskön dröm, sann och för evigt inristad i mitt minne, ditt naturliga leende lyser lika klart som dina vackra blå ögon, ditt väsen är lika solklar som tussen solstrålar, du är älskad och alltid närvarande runt omkring mig, en skön natur en vack...

Av Inge Gullinger. - Tisdag 2 jan 21:08

Genom många dagar och många nätter finns du i mina tankar, ibland kan jag sova men oftast ej, ibland kan jag tänka på annat men sällan ej, bakom min nätthina ser jag dig, i mitt minne hör jag dig, varje ord är sann, varje ton är grann.      ...

Av Inge Gullinger. - 11 december 2023 19:45

I dom klaraste drömmar, ditt jag sällan når finner jag det omöjliga möjliga, att styra över mina klaraste drömmar, där är jag både huvudrollsinnehavaren och självaste regissören, välkommen till min drömiska värld.  ...

Av Inge Gullinger. - 10 december 2023 20:39

Du är otroligt fin, en vacker blomma som man kan älska i en evighet!     ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards