Alla inlägg den 26 oktober 2013

Av Inge Gullinger. - 26 oktober 2013 18:32

                                "Förkyld och trött" 

 

Har varit förkyld nu igen under några dagar och man känner sig lite orkeslös.

Igår var det extra skönt att vetta, att det var Fredag.

Jag har riktigt bittitt ihop denna vecka och hållit mig på jobbet.Känns ändå skönt att vetta att man  har klarat veckan ut.

 

                                         "Får Kurera sig under helgen"

 

När jag vaknade i morse så kändes det som om någon vridit om mig som en diskhandduk och slängt sedan tillbaka mig igen. Kände mig helt färdig och igentäppt.

Försöker kurera mig så gott jag kan med varmt vatten och honung.Får försöka ge mig ut i morgon och köpa mig en bit ingefära, det är dunderkuren till alla förkylningar. 

 

 

 

                                            

                                                  
    "Döden"

 

 

Nu till varför jag skriver.....

 

Som sagt, jag drömde lite mysko när jag tog mig en tupplur idag och det handlade just om döden.

Ibland kan drömmar vara så underliga att man seriöst börjar, undra om det möjligen kan betyda något?? 

 

Vad handlar döden egentligen om?? Är det bara en religiös uppfattning??

 

Den "nya religionen" som framkommit i vår moderna tid handlar om "Andra sidan" som vi ska komma till när vi dör. Tv programmet Det Okända, är en inblick till vad folk idag mer och mer tror på.

Det handlar inte om "Gud eller halleluja" utan det är en folklig tro, på ett liv efter detta.

 

Jag är fascinerad över ämnet men har samtidigt svårt att tro på saker som man inte kan se och känna på, trots att min syster har sagt: Du som har upplevt många konstiga saker borde vara minst sagt troende på det andliga.... Kanske inte med just dom orden men innebörden är nog den samma.




                                           "Dra ut sladden teorin"

 

 

Jag har sagt en gång, att det känns skönare att tro på att, när man dör så är det som att dra ut sladden till sin dator, att det bara blir svart. Känns mer schysstare, varför måste man leva vidare i en andeform när man gått igenom så mycket skit här i världen ?? Varför ska inte vi få vila i frid ?? 

 

Finns det något vettigt att göra, när jag kommer till andra sidan? 

 

Finns det Moderater ditt jag kommer, för då kan jag ha kommit fel ??

 

Kan jag fortsätta att träffa brudar, när man ha kommit till andra sidan ??   

 

Finns det toaletter ditt jag ska ?

 

Får man göra vad man vill på andra sidan ??  Hehehe.....

 

Nä som sagt bättre att vila i frid, än att ha en massa nya bekymmer..

 



Mycket finns i vårt universum, som vi inte har förklaringar till, men vi kan alla vara säkra på en sak att när vi dör, så har vi svaret på denna fråga.

 

Skrivet av Inge Gullinger.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards