Direktlänk till inlägg 28 januari 2014

Tisdag.

Av Inge Gullinger. - 28 januari 2014 20:27

Var ett tag sedan nu jag satt här och skrev på bloggen. Har haft denna förkylning sedan början på Januari och det har hållit i sig.

Fick utskrivet recept två gånger och det känns som om det ändå envisats med att hålla sig kvar. Masa slem i lungorna.

 

Har bara varit hemma en vecka men annars kämpat på.

Nästa vecka är jag ledig och då hoppas jag att jag äntligen blir något återställd och även hinner göra något roligt. Hoppas kan man ju alltid.

 

Igår kom jag 05:40 till jobbet och satte igång att skotta runt hela klubbstugan och därefter satte jag plogen på traktorn och "brummade" över konstgräsplanen sedan städade jag 1-2-3 omklädningsrum och fortsatte sen att ploga klart och när jag var klar med den biten så saltade jag hela planen och lät det ligga i två timmar innan jag borstade av planen från två håll. 

När jag kastade in handduken var kl lite efter 5.

 

Idag så jobbade jag bara till kl 13:30 ungefär, dessutom hade jag fått en jävla huvudverk. Mådde inte särskilt bra.  Jag sov några timmar när jag kom hem sedan märkte jag att jag behövde inhandla några varor på ica.

Trots snöovädret så envisades jag med att gå ut och det har man fått sota för nu.

Huvudverken kom tillbaka och jag hostade så att jag nästan trodde att lungorna skulle hostas upp. 

 

Jag har i alla fall druckit en masa tee och tagit en kortison tablett med mera så det har lugnat ner sig...

 

Ska nu bädda ner mig och försöka samla krafter tills imorgon. På fredag jobbar jag kvällen så då tänkte jag försöka åka in till Harald nyborg och köpa mig en varm overall samt handskar och halsduk. 

 

Måste jobba med mig själv och inte vara så dumt snäll och envis hela tiden. 

 

"Hälsan framför allt"

 

Skrivet av Inge Gullinger.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inge Gullinger. - Torsdag 22 feb 23:50

Sömnen uteblir med sin frånvaro, grubblerier på varför? hur? när? varför igen ...och så vidare.   Ta en tung klubba och klubba min skalle , skapa en kort minnesförlust för nattens fridsfula timmar ,.. drömma klart om lyckliga stunder, slänga sten...

Av Inge Gullinger. - Fredag 2 feb 18:24

En naturskön dröm, sann och för evigt inristad i mitt minne, ditt naturliga leende lyser lika klart som dina vackra blå ögon, ditt väsen är lika solklar som tussen solstrålar, du är älskad och alltid närvarande runt omkring mig, en skön natur en vack...

Av Inge Gullinger. - Tisdag 2 jan 21:08

Genom många dagar och många nätter finns du i mina tankar, ibland kan jag sova men oftast ej, ibland kan jag tänka på annat men sällan ej, bakom min nätthina ser jag dig, i mitt minne hör jag dig, varje ord är sann, varje ton är grann.      ...

Av Inge Gullinger. - 11 december 2023 19:45

I dom klaraste drömmar, ditt jag sällan når finner jag det omöjliga möjliga, att styra över mina klaraste drömmar, där är jag både huvudrollsinnehavaren och självaste regissören, välkommen till min drömiska värld.  ...

Av Inge Gullinger. - 10 december 2023 20:39

Du är otroligt fin, en vacker blomma som man kan älska i en evighet!     ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards