Direktlänk till inlägg 8 mars 2014

Lite av varje....

Av Inge Gullinger. - 8 mars 2014 23:31

Tar mig lite tid att sätta mig ner på kvällskvisten och skriva några nya rader. Var ett tag sedan. Har varit ledig nu en vecka och det har känts skönt och jag har varit ute hos min kära syster ett par gånger och motionerat längs Västra mark.

 

Jag har min dotter hemma tills imorgon. Hon är förkyld stackaren men annars pigg som en lärka. 

 

Hon och jag har set på film och lekt med hennes hästar. Förstår inte hur hon kan ha ett sådant hästintresse... hon har redan varit med sin mamma på ridskolan idag och när hon kom hem till mig så lekte vi i stort set under hela eftermiddagen med hästarna fram till kvällen. Jag köpte visserligen två nya filmer som vi såg: Dolphin Tale och Dinosaurie Tåget. Jag tyckte personligen om Dolphin tale. Mycket bra. Synd bara att min fjärrkontroll till dvdn är sönder, fick översätta var dom sa till min dotter då dom talade engelska men det gick hyfsat bra och när vi skulle se nästa film Dinosaurie tåget så talande dom Danska och då var det lite svårare att tyda då det är mer som en sorts grötig svenska. Att prata med ett las gröt i munnen och samtidigt försöka göra sig förstådd är ju bokstavligt uteslutet.

Men det kan ju danskarna uppenbarligen!

 

Läste lite ur en bok när min dotter hade somnat: "Toffs Bok" Visserligen hade min syster för några dagar sedan skikat hem mig med en kasse med böcker som hon läst klart och hon tänkte få mig att sluta läsa denna "speciella" bok som jag av någon anledning fastnat för.(Min syster vet oxå vad jag gillar för slags böcker)

Jag har nog läst ut doken ett antal gånger och sedan hoppat från ett kapitel till ett annat. Grejen med Toffs bok är väll av av många anledningar.....

 

Den tid han lever i är otroligt fascinerande och hur folket lever i denna framtid.

Förälskelsen han känner till denna Anna Pelle. Den resa han gör genom det okända och dom händelser som finns längst vägen. 

 

 

Ska erkänna att även jag känner igen mig lite i vad som karaktären upplever. I mitt fall var detta säkert över 12 år sedan. När det handlar om att våga när man är ung. När man verkligen blir förälskad i någon och inte vet hur man ska uttrycka sig.

 

Hon var heller inte kär i mig och det fick jag inte berättat fören två år efter när våra vägar hade slutligen skilts åt.

Min då dästa vän under den tiden berättade det slutligen för mig då jag hade fortsatt att prata om henne.

Jag vred hans öron till vansinne och till slut brast det för honom.

En sådan utskällning hade jag aldrig fått av honom innan och aldrig efteråt heller. 

Men jag blev i alla fall botad.

Jag insåg att jag varit näst intill besatt.

Hon hade världens vackraste leende och tja.... ???

Det är det jag kan komma ihåg mest av henne, som sagt så blev jag botad. Utskälld. Gud vad jag är glad för det. 

 

 

Jobbar bara kväll nästa vecka och jag är inte så glad över det. Visserligen har man ju dagarna fria men sömn rytmen blir ju totalt rubbad.

Kan ju vara skönt att jobba kväll ibland men inte flera dagar i sträck!

 

Finns det något annat att fylla i när man ändå håller på ??? Kommer inte på något mera än att jag är jäkla glaaaaad över att det snart är första maj. Våren och sommaren är min absoluta favorit tider :))

 

Sov gott mina vänner.

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inge Gullinger. - Torsdag 22 feb 23:50

Sömnen uteblir med sin frånvaro, grubblerier på varför? hur? när? varför igen ...och så vidare.   Ta en tung klubba och klubba min skalle , skapa en kort minnesförlust för nattens fridsfula timmar ,.. drömma klart om lyckliga stunder, slänga sten...

Av Inge Gullinger. - Fredag 2 feb 18:24

En naturskön dröm, sann och för evigt inristad i mitt minne, ditt naturliga leende lyser lika klart som dina vackra blå ögon, ditt väsen är lika solklar som tussen solstrålar, du är älskad och alltid närvarande runt omkring mig, en skön natur en vack...

Av Inge Gullinger. - Tisdag 2 jan 21:08

Genom många dagar och många nätter finns du i mina tankar, ibland kan jag sova men oftast ej, ibland kan jag tänka på annat men sällan ej, bakom min nätthina ser jag dig, i mitt minne hör jag dig, varje ord är sann, varje ton är grann.      ...

Av Inge Gullinger. - 11 december 2023 19:45

I dom klaraste drömmar, ditt jag sällan når finner jag det omöjliga möjliga, att styra över mina klaraste drömmar, där är jag både huvudrollsinnehavaren och självaste regissören, välkommen till min drömiska värld.  ...

Av Inge Gullinger. - 10 december 2023 20:39

Du är otroligt fin, en vacker blomma som man kan älska i en evighet!     ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards