Alla inlägg den 25 november 2014

Av Inge Gullinger. - 25 november 2014 19:06

Åter igen så närmar vi oss December med bestämda kliv, med en olustig känsla över att det mycket väl kan komma att svida i plånboken.

 

Varför lär jag mig aldrig ??? köp julklapparna under året istället och förvara dom i garderoben så behöver du inte leva på vita bönor näst kommande månad. Fast riktigt så illa är det inte, inte för mig i alla fall.

Det finns dom familjer däremot som har just det problemet när det närmar sig jul att dom närmast blir ruinerade efter alla inköp av julklappar, julmat, sprit, godis och annat. 

 

I år ska vi bara köpa julklappar till våra barn för varför ska vi "vuxna" människor köpa till varandra?? Är det inte barnens jul?? Vi vuxna har ju julmaten och det trevliga sällskapet!

 

 

Mycket har hänt sedan jag skrev sist men jag vet inte om jag kan eller orkar få med allt ikväll. Är lite slutkörd efter alla  13/14 vändor med skottkärran idag. 

 

Vilket väder vi har haft idag. Dimmigt och molnigt på morgonen till att bli soligt och klart under dagen till att bli lika dimmigt igen. 

 

Såg tre rådjur idag på åkern det var en vacker syn. ;-)

 

 

//Inge.

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards