Alla inlägg den 8 december 2014

Av Inge Gullinger. - 8 december 2014 19:19

Idag såg jag återigen det som numera är en helt normal syn utanför affärerna. En äldre kvinna som sitter utanför Amiralen och säger "Hej" till mig när jag ska in för att ladda mitt busskort i automaten. Kvinnan har en filt omsvept om sig i vinterkylan. Hon hade framför sig ställt en liten tavla som förmodligen föreställde hennes familj (jag hann inte riktigt uppfatta var bilden föreställde).  

 

Jag ger aldrig pengar till tiggare då jag vet att det bara gynnar den kriminella verksamheten som lurat hit dem (som det på sistone rapporteras om i tidningarna) . Jag tycker synd om tiggarna och i en punkt långt inne skulle jag vilja ge en slant men det tjänar ingenting till då dom bara får behålla en bråkdel av vad dom tiggt ihop. Genom att sluta ge så blir verksamheten inte lönsam och dör ut.

 

Självklart behöver dessa människor hjälp, dom sitter inte där för att det är roligt. Hjälporganisationer kan hjälpa dessa tiggare med tak över huvudet och en och annan måltid, men däremot blir dom inte hjälpta genom att man ger dom pengar.


 

 

Inge Gullinger.

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards