Direktlänk till inlägg 1 januari 2015

Äntligen ett nytt år.

Av Inge Gullinger. - 1 januari 2015 10:25

                 Äntligen ett nytt år, en ny start och nya möjligheter.

Vaknade upp med det nya året 2015 och kände mig lite seg och öm i axeln efter att ha sovit över i stora systers soffa. Inte värdens bästa val av sovplats, jag kunde ju ha tagit den uppblåsbara madrassen och då kunnat sova som en konung men, neeeeej jag var för trött och något för överförfriskad för att göra en sådan annars lätt ansträngning.

 

Grannarna ovanför lägenheten hade dunka, dunka musik och oväsen från överförfriskade "kärringar" som förmodligen hade sitt livs kväll.

 

Syster och jag sitter nu och väntar på hennes katt som tog sin tillflykt ut till raketerna och har inte kommit hem sedan dess.

 

Några nyårslöften har jag däremot inte gett. Ganska svårt att hålla några.

Hoppas på ett mycket rikt och bra år. Har en del projekt på gång som jag ska försöka genomföra under året.

 

1. Körkortet.

2.Gå ner i vikt.

3.Löneförhöjning

4.Inreda sovrummet lite bättre.

5.Resa till USA, Maine.

6.Vandra genom Kungsleden. (tror den är 40 mil)

7.Få min drömkvinna. ( som ska vara lydig, uppmärksam, laga mat, städa, veta hur man hanterar en nål, tar kommandot i sovrummet    )

 

//Inge Gullinger.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inge Gullinger. - Torsdag 22 feb 23:50

Sömnen uteblir med sin frånvaro, grubblerier på varför? hur? när? varför igen ...och så vidare.   Ta en tung klubba och klubba min skalle , skapa en kort minnesförlust för nattens fridsfula timmar ,.. drömma klart om lyckliga stunder, slänga sten...

Av Inge Gullinger. - Fredag 2 feb 18:24

En naturskön dröm, sann och för evigt inristad i mitt minne, ditt naturliga leende lyser lika klart som dina vackra blå ögon, ditt väsen är lika solklar som tussen solstrålar, du är älskad och alltid närvarande runt omkring mig, en skön natur en vack...

Av Inge Gullinger. - Tisdag 2 jan 21:08

Genom många dagar och många nätter finns du i mina tankar, ibland kan jag sova men oftast ej, ibland kan jag tänka på annat men sällan ej, bakom min nätthina ser jag dig, i mitt minne hör jag dig, varje ord är sann, varje ton är grann.      ...

Av Inge Gullinger. - 11 december 2023 19:45

I dom klaraste drömmar, ditt jag sällan når finner jag det omöjliga möjliga, att styra över mina klaraste drömmar, där är jag både huvudrollsinnehavaren och självaste regissören, välkommen till min drömiska värld.  ...

Av Inge Gullinger. - 10 december 2023 20:39

Du är otroligt fin, en vacker blomma som man kan älska i en evighet!     ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards