Alla inlägg den 26 april 2015

Av Inge Gullinger. - 26 april 2015 17:05

Har varit helt sjukskriven nu under två veckor. Har bara denna vecka kvar sen går jag över på 50% Maj månad ut. Känns skönt att kunna komma igång igen sakta och försiktigt. 

Har även börjat med gymmet igen och försöker vara igång så ofta jag kan. Fick mitt körkorttillstånd föra veckan så nu känner jag att det börjar hända saker... 

 

Varför jag blivit sjukskriven ?? 

Allt började nog för säkert mera än ett halvt år sedan, då jag började känna mig mer tröttare och fick svårt att kombinera jobbet och privatliv. All ork blev mer riktat till att hålla igång arbetet.

Ju längre tiden gick så kändes det allt jobbigare. Speciellt har vintermånaderna varit riktigt, riktigt tuffa då vi fått ha "schema" för att klara alla tidsbokningar. 

För några veckor sedan så hade vi "svenskfast cup"  och där jobbade jag nästan 15 timmar, var ensam vaktmästare dessutom.

När jag kämpade dom sista timmarna med att grovstäda omklädningsrummen så kändes det som om man hade sprungit ett maraton fast jag hade inte varit i närheten av en sådan plats. 

Illamåendet kombinerat med huvudvärken hade blivit värre och när jag stängde den stora grinden spydde jag bara rät ut...

 

Den värsta tortyren kom senare på natten då jag inte kunde sova då jag var så utmattad att jag inte visste vart jag var. 

Följande vecka hade jag inte återhämtat mig utan låg sjuk, trots att det var min lediga vecka så kände jag att det bara kvittade....

 

På fredagen (innan jag slängde in handduken) hade jag jobbat hela dagen, sedan skulle jag ta kvällspasset, (vilket då var bestämt)  13-14 timmars arbetstid blev det den dagen.

 

Jag är mer arg på mig själv, för att jag inte agerade och lyssnade på hur jag själv mådde. 

 

 


Skrivet av Inge G.

 

Ovido - Quiz & Flashcards