Alla inlägg den 29 juni 2015

Av Inge Gullinger. - 29 juni 2015 19:09

Idag är det min första semesterdag, fyra veckor som väntar framför mig.

Vad har jag då gjort under min första dag?  Inte mycket direkt. Jag har tappert get mig på det "lilla" diskberget samt varit och veckohandlat. Sedan har jag ätit middag och nu sitter jag (självbelåtet) och skriver om mig själv :-) 

 

Annars har jag inte några sådana storslagna planer under semestern. Satsar på att bättra min hälsa.

Kör stenhårt på gymmet 2 till 3 gånger i veckan. Ska redan imorgon införskaffa mig ett par ordentliga joggingskor, ska få in lite joggingturer 1 eller 2 gånger i veckan.

Sedan håller jag på med körkortet, så jag har tillräckligt att göra under min semester.

En annan sak som jag försöker bli bättre på, det är att hålla kontakten med vännerna som gärna åker åt sidan... 

 

- Jaaa, jag vet om att jag är osocial ibland men det är väl bara mänskligt.

- Jag vill faktiskt träffa dig över en kopp kaffe eller varför inte under andra omständigheter, blink, blink...

 

Annat som hänt sedan sist?  Jo min duktiga dotter har gått ut första klass och ska efter sommarlovet börja i andra. Dom hade sin skolavslutning ute på skolgården vilket jag tycker är mycket bättre än i kyrkan som är vist under reparation.

Dom får gärna enligt mig slopa kyrkan... "Nu ska vi inte blanda in politik i detta inlägg,

en hedning som jag kan ju inte låta bli" ;-)

 

Det får bli en riktig hälsoinriktad semester för mig i år.

Min älskade dotter fyller snart år så det blir till att klura ut några bra presenter. :-)

 

Inge G.

 

 

 

 

 


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards