Direktlänk till inlägg 29 september 2023

Ödets skapare, Väverskan. (En liten lagom skräckis till Halloween kanske? )

Av Inge Gullinger. - 29 september 2023 21:50

Vem är väverskan som sitter och ständigt väver vid sin vävstol från morgon och kväll?

Svetten dryper från hennes panna medans hon in i minsta detalj, bygger upp vår historia, varje människa varje gärning, varje mening, ja hon ser och har bestämt allt. Allting är hennes verk.

 


Hon ser in i vår framtid och bestämmer hur våra liv ska fortgå, vem vi ska möta, när ska vi skita eller sova?
Hon är i ständigt hårt arbete, småfolket tjänar henne väl dag som natt, ja alla vill vara henne till lags, för hon kan ju kanske ge någon av dom en riktig "bonus" i deras personliga ödesväv.

Hon favoriserar dock ingen,utan behandlar alla lika.

Dock kan hennes vilja ha skrämmande teman som för oss är obegripliga.
Bara hon vet varför människans ondska kan råda i dom blodrödaste trådar. 


Sluta hon väva i din ödesväv så når din berättelse slutet, ja hon råder över liv och död.
Nya berättelser vävs fram och andra når som sagt sitt slut. 

//Inge G.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inge Gullinger. - Torsdag 22 feb 23:50

Sömnen uteblir med sin frånvaro, grubblerier på varför? hur? när? varför igen ...och så vidare.   Ta en tung klubba och klubba min skalle , skapa en kort minnesförlust för nattens fridsfula timmar ,.. drömma klart om lyckliga stunder, slänga sten...

Av Inge Gullinger. - Fredag 2 feb 18:24

En naturskön dröm, sann och för evigt inristad i mitt minne, ditt naturliga leende lyser lika klart som dina vackra blå ögon, ditt väsen är lika solklar som tussen solstrålar, du är älskad och alltid närvarande runt omkring mig, en skön natur en vack...

Av Inge Gullinger. - Tisdag 2 jan 21:08

Genom många dagar och många nätter finns du i mina tankar, ibland kan jag sova men oftast ej, ibland kan jag tänka på annat men sällan ej, bakom min nätthina ser jag dig, i mitt minne hör jag dig, varje ord är sann, varje ton är grann.      ...

Av Inge Gullinger. - 11 december 2023 19:45

I dom klaraste drömmar, ditt jag sällan når finner jag det omöjliga möjliga, att styra över mina klaraste drömmar, där är jag både huvudrollsinnehavaren och självaste regissören, välkommen till min drömiska värld.  ...

Av Inge Gullinger. - 10 december 2023 20:39

Du är otroligt fin, en vacker blomma som man kan älska i en evighet!     ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards