Alla inlägg den 22 mars 2023

Av Inge Gullinger. - 22 mars 2023 13:11

"När sorgen blir för stark och saknaden, outhärdlig, var finner du befrielsen? Flaskan kan locka och det kanske funkar för stunden för dom flesta? 

Men demonerna kan luras bakom varje hörn och vänta på att du ska fastna i alkoholens slaveri"

 

Detta kan röra sig om en förlorad vänskap/kärlek som tagit slut eller rent av en bortgång utav en familjemedlem.  

Men ta inte till "flaskan" som hälp utan vänd er till psykolog eller en kurator, familjemedlem, eller rent av en nära vän. 

 

Alla hanterar det på sitt sätt, visa behöver mer stöd än andra.

Jag till exempel vill oftast vara själv med min smärta.

Ibland vill jag pratta om det, med oftast kräver jag ensamhet. 

Musik i öronen är något som kan hjälpa för stunden, musik har en läkande efekt. Musik och gymbesök, långa promenader. 

 

Sen får ni inte glöma bort att "Det blir bättre med tiden" ... det är faktiskt sant! 


 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards