Alla inlägg under juni 2011

Av Inge Gullinger. - 9 juni 2011 16:19

Hejsan mina vänner =))


Idag har det varit en sådan där dag som varit mycket ansträngande då vårt flyttuppdrag  hade dragits ut på tiden då uppdrags givaren inte packat ner i kartonger vilket är vårat enda krav från dom som anlitar våran flyttjänst men,men ...vi fick iväg det viktigaste och får ta resten imorgon då vi  samtidigt har ett nytt flyttuppdrag på ett annat ställe så det kommer att vara jättemycket imorgon sedan har jag viktiga ärenden att uträtta efter jobbet.


Jag är  TACKSAM över att ha massor att göra och att jobbet bjuder på sina utmaningar ibland men givetvis vill jag att det skall vara Ordning och reda ,att dom förberett och Packat ned i kartonger.



Därför blir morgondagen säkert mycket Rolig =))


Kramar //Inge.


Av Inge Gullinger. - 8 juni 2011 15:36

Hej mina kära vänner =))


Idag hade jag verkligen fullt upp  med ett flyttuppdrag  som tog några timmar och det var verkligen svettigt och klibbigt att jobba i denna värme. 


Efter uppdraget så tog vi vår sena lunch och det första jag gjorde var att slurpa i mig vatten som en riktig desperat kamel.



Den sista timmen på jobbet satt jag i verkstan och fixade med en möbel som behövdes restaureras. 






Min stakars lilla arbetes kniv hade blivit riktigt "brutalt" ned slipad av någon på jobbet så nu är den inte så mycket till kniv längre kan jag tala om. =(


Imorgon är det ett nytt flyttuppdrag på schemat så jag får verkligen att göra   =))



Tar nu det lugnt vid datorn och sedan skall jag tvätta och göra lite god matt och sedan se på en trevlig film.



Kramar //Inge.











 


Av Inge Gullinger. - 5 juni 2011 22:19

Hej mina vänner !!




Måste verkligen säga att jag haft en mycket ,mycket trevlig helg med Tjejerna  =)) 

i Lördags kväll var vi alla hos en ny bekant och hos henne hade vi en mycket trevlig afton tillsammans =)




Idag har jag och vännerna varit på Långö badstrand och några hade sina barn med och visa av oss var heller inte bereda på att vi faktiskt "SKULLE" stanna vid stranden men vädret och stranden var dok väll för lockande och medan barnen badade så passade vi vuxna på att spela ett parti kortspel i den varma solen och för en gång skull var det ett kortspel jag kunde lära mig och dessutom verkar det finnas en vis möjlighet till att kunna fuska fast jag vågade givetvis inte testa "vingarna"    


Nästa gång skall jag vara lite mera förbered och ha bad byxor och sådant nedpackat!!!

Vi var även hos Sofie och Jari idag som bjöd på en mycket God middag ..."tack"


Kramar //Inge.





 







Av Inge Gullinger. - 1 juni 2011 13:45

Hej alla !!


Idag så arbetade vi bara halva dagen sedan är jag faktiskt  ledig resten av Veckan !! verkligen toppen=)

Hämtade ett Piano idag som vägde säkert som två Valrossar i medelåldern på en hett strand. 


 



Otympligt och fruktansvärt tungt trots att jag och min kollega använde bärselar så var vi tvungna att ringa efter förstärkning när vi burit ut den till trappen och det var enbart 5-6 trappsteg i den smala gången  ner till

ytterdörren så ni kan tänka er vilken kris det var men när Chefen och en medarbetare väll var på plats så gick det framåt





fast vi var nära att tippa hela Pianot

vid grinden men som tur var kom ingen till skada.





Vi fick i alla fall efter mycket svett och svett och åter svett in Pianot i lastbilen och vi behöver inte tänka på den  fören nästa vecka då  chefen skall bestämma vad han vill göra med den.



På Fredag har jag min dotter över helgen skall verkligen bli roligt och som jag minns föra Veckan har jag lovat henne att vi skall gå till Ridskolan och rida in den däran trä hästen.=)


Kramar //Inge.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards